Reklamace

Reklamační řád

 

1. Uplatnění reklamace

Reklamaci zboží zakoupeného na našem e-shopu prosím zasílejte výhradně na adresu:
iPhonárna.cz, Štefánikova 111/42, Brno, 612 00
Tel.: 603 162 646

K reklamovanému zboží je nutné přiložit:

  • číslo objednávky,
  • číslo účtu pro případné vrácení částky,
  • podrobný popis závady.

Reklamace musí být uplatněna bez zbytečného odkladu od zjištění vady, nejpozději však před uplynutím záruční doby.
Možné je uplatnění písemně nebo elektronicky. Pro urychlení doporučujeme přiložit fotografie vady a uvést kontaktní údaje.

Cesta k nejrychlejšímu vyřízení reklamace je vyplněním formuláře, který najdete na konci této stránky. 

 

Upozornění:
Prodávající není povinen převzít k reklamaci zboží, které je znečištěnémechanicky poškozené nebo nekompletní.

 

2. Prokázání nákupu a stav zboží

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe fakturou nebo účtenkou).
Reklamované zboží musí být:

  • čisté,
  • kompletní (včetně příslušenství a dokumentace),
  • bezpečně zabalené pro přepravu.

Prodávající nenese odpovědnost za vady způsobené:

  • běžným opotřebením,
  • mechanickým poškozením,
  • nesprávným používáním v rozporu s návodem,
  • neodbornými zásahy,
  • vlivem vnějších okolností (vlhkost, přepětí, prach),
  • použitím nevhodného příslušenství nebo softwaru.

Viz příloha Záruční podmínky – výluky ze záruky.

 

3. Lhůty pro vyřízení reklamace

Prodávající do 10 pracovních dnů od přijetí reklamace rozhodne o jejím přijetí či nutnosti odborného posouzení.
Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud nebude dohodnuto jinak.
V případě neoprávněné reklamace bude zboží vráceno zpět kupujícímu na jeho náklady.

 

4. Práva kupujícího při vadném plnění

Při uznané reklamaci má kupující právo na:

  • opravu zboží,
  • výměnu za nové,
  • přiměřenou slevu,
  • odstoupení od smlouvy (jen při podstatné vadě).

Záruka se prodlužuje o dobu trvání reklamace. U výměny zboží se záruční doba neobnovuje, jen prodlužuje o dobu trvání reklamace , ale pokračuje dle původní lhůty.

 

5. Informace o vyřízení reklamace

Kupující bude o průběhu a výsledku reklamace informován telefonicky, e-mailem nebo SMS zprávou.

 

6. Náklady

Při oprávněné reklamaci má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů na dopravu, které doloží (např. účtenkou od přepravce).
Při neoprávněné reklamaci hradí přepravu a náklady kupující.

 

7. Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy a reklamace

Kupující nemá právo odstoupit od smlouvy ani reklamovat jako novou v následujících případech:

  • Zboží bylo použito nad rámec běžného vyzkoušení (např. aktivované zařízení, opotřebené příslušenství, chybějící obaly).
  • Zboží nese známky opotřebení, škrábanců, poškození nebo znečištění.
  • Bylo porušeno originální balení nebo bezpečnostní plomby (u elektroniky, baterií, softwaru).
  • Zboží bylo upravováno na přání kupujícího.
  • Reklamace se týká vady, na kterou byl kupující předem výslovně upozorněn, nebo kterou mohl při převzetí běžně zjistit.

 

8. Hygienické zboží (např. sluchátka do uší)

Z důvodu ochrany zdraví a z hygienických důvodů není možné odstoupit od smlouvy u zboží, které:

  • bylo vyňato z uzavřeného obalu (např. sluchátka do uší, handsfree, osobní audio příslušenství),
  • má poškozený hygienický obal nebo bylo používáno.

Reklamace hygienického zboží bude uznána pouze v případě prokazatelné výrobní vady (např. nefunkční mikrofon, reproduktor), a to za předpokladu, že zboží bude doručeno čisté a dezinfikované, včetně veškerého původního příslušenství.

 

Příloha 1.

 

Záruční podmínky – výluky ze záruky

Společnost J&L Industries s.r.o., IČ: 04677285 nenese odpovědnost a neposkytuje záruční plnění (ani za úplatu), pokud závada nebo poškození produktu vznikla v důsledku některé z následujících okolností:

  1. Používání s neoriginálním nebo nelicencovaným příslušenstvím či softwarem, které nebyly vyrobeny, licencovány nebo doporučeny výrobcem zařízení (např. „pirátské“ hry, neautorizované aplikace, neoriginální kabely či nabíječky).
  2. Produkt, jehož výrobní nebo identifikační číslo (např. IMEI, sériové číslo) bylo odstraněno, pozměněno nebo je nečitelné.
  3. Mechanické poškození zboží vzniklé vnějšími vlivy (např. pád, úder, prasknutí, rozbití, promáčknutí, proražení, poškrábání apod.).
  4. Poškození způsobené vniknutím kapaliny, prachem, mastnotou, hmyzem nebo jinými nečistotami.
  5. Používání zařízení v podmínkách neodpovídajících teplotou, vlhkostí, prašností, chemickými nebo mechanickými vlivy, které nejsou výrobcem určeny (např. vysoká vlhkost, teplotní extrémy, agresivní chemikálie).
  6. Škody způsobené elektrickým přepětím (např. zničené součástky, spálené plošné spoje), s výjimkou běžných odchylek napětí.
  7. Neodborná instalace, montáž, demontáž, manipulace, obsluha nebo údržba v rozporu s návodem k použití nebo doporučenými zásadami.
  8. Zanedbání péče o zařízení, jeho údržbu nebo skladování v nevhodných podmínkách.
  9. Nadměrné zatížení zařízení nebo jeho používání mimo specifikace uvedené výrobcem či v rozporu s běžným účelem použití.
  10. Závady způsobené softwarem, u kterého uživatel nedoloží legální nabytí nebo jehož použití je v rozporu s licenčními podmínkami.
  11. Použití neoriginálního, nesprávného nebo nevhodného spotřebního materiálu (např. tonerů, náplní, baterií, filtrů), pokud takové použití není výslovně povoleno.
  12. Poškození způsobené malwarem, virem, crackováním, hackerstvím, neoprávněným přístupem k účtům, datům nebo systémům.
  13. Chybný upgrade nebo pokus o aktualizaci systému BIOS, firmware, operačních systémů macOS, iOS, Windows, Android apod., pokud nebyl proveden autorizovaným způsobem.
  14. Zásahy do zařízení, jeho komponent nebo parametrů provedené osobou, která není autorizovaným servisem nebo výrobcem (tzv. nekvalifikovaný zásah).
  15. Změny a úpravy zařízení provedené uživatelem (např. lakování, lepení, ohýbání, polepy), pokud tyto úpravy ovlivní funkčnost nebo poškodí zařízení.
  16. Vady vzniklé běžným opotřebením, včetně škrábanců, rýh, oděrek, vyblednutí barvy apod., které nemají vliv na funkčnost zařízení.
  17. Poškození přírodními živly nebo vyšší mocí, jako je voda, oheň, povodeň, blesk, zemětřesení, přepětí v síti, výbuch, vandalismus, krádež apod.
  18. Vady zboží, které existovaly již před jeho převzetím nebo byly způsobeny uživatelem a kupující byl o těchto vadách informován.
  19. Poškození nebo omezená funkčnost způsobená použitím aplikací, které nejsou určeny pro daný operační systém.
  20. Vady způsobené použitím nekompatibilních součástí, které nebyly předem výslovně schváleny výrobcem nebo prodávajícím.
  21. Vady softwaru vzniklé odstraněním ochranných prostředků, jako jsou pečeti, bezpečnostní fólie apod.
  22. Vady LCD displeje, které neodpovídají specifikaci normy ISO 13406-2 pro přípustný počet vadných pixelů.

 

FORMULÁŘ PRO REKLAMACI / ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

×